Firma zatrudniająca ponad 150 osób, obsługująca największych Klientów z branży e-commerce na rynku europejskim.
Największym wyzwaniem było nie tyle pozyskanie Kandydata w określonej technologii co jego poziom seniority, wymagana dostępność i miejsce pracy – lokalnie w biurze.
Na samym początku kluczowe było zdefiniowanie dokładnych wymagań dotyczących technologii, umiejętności oraz konkretnych zadań czy odpowiedzialności na danym stanowisku. Jakie były poszczególne etapy projektów które należało przejąć oraz w jakiej znajdowały się fazie. Na potrzeby tej konkretnej rekrutacji opracowana została także specjalna oferta dla Kandydatów, która mogłaby wskazać korzyści związane z firmą czy projektami.
W początkowej fazie projektu uruchomiliśmy dwa kanały dotarcia do kandydatów o interesujących nas profilach i doświadczeniu – search wśród firm z branży e-commerce na lokalnym rynku oraz poszukiwania z wykorzystaniem platform i stron internetowych specjalizujących się w danej technologii lub branży, które pomogą wyszukać specjalistów z danego obszaru. Nieoceniony okazał się także system rekomendacji i poleceń wśród naszych dotychczasowych Kandydatów.
W przeciągu niespełna tygodnia zaprezentowaliśmy Klientowi dwóch Kandydatów – jednego na poziomie Seniora oraz jednego dobrego, mocnego Mid’a. Klient po szybkiej weryfikacji otrzymanych raportów i CV bardzo dobrze ocenił Kandydatów i podjął decyzję o odbyciu spotkań rekrutacyjnych.
W pierwszej kolejności odbyły się rozmowy wstępne weryfikujące doświadczenie i kompetencje miękkie. Obydwaj kandydaci zostali zaproszeni do drugiego etapu jakim była już rozmowa i zadanie techniczne. Pomimo dostępności Seniora praktycznie od zaraz to jednak Klient zdecydował się złożyć ofertę współpracy Kandydatowi z trochę mniejszym doświadczeniem i budżetem, na którego musiał poczekać około 2 tygodni. W ocenie Klienta ten Kandydat zdecydowanie lepiej wpisywał się osobowościowo w cały zespół i miał bardziej różnorodne doświadczenia. Szczęśliwie pracownik, który odchodził zgodził się na częściową pracę kilku godzin w tygodniu, w trakcie oczekiwania na Kandydata aby nie pozostawić projektów bez całkowitej opieki.
Alternatywą w przypadku gdyby Klient nie zdecydował się na zatrudnienie jednej z zarekomendowanych osób, kolejnym krokiem byłyby szersze wywiady a następnie rekomendacje osób, które po wstępnych weryfikacjach także spełniały oczekiwania Klienta jednak miały dłuższy okres wypowiedzenia.
Po procesie trwającym 2 tygodnie Klient zyskał pracownika, którego tak bardzo potrzebował od zaraz dzięki czemu nie zakłóciło to zbytnio stabilności projektów i wizerunku firmy u swoich Klientów.
Za sukces tej rekrutacji odpowiada kilka czynników: szybkość reakcji, dobre przygotowanie i zmapowanie rynku a także jego znajomość i zrozumienie poparte już doświadczeniami i relacjami. Niewątpliwym jednak czynnikiem w tym projekcie była także bardzo sprawna, otwarta i dobra komunikacja z Klientem, który nie tylko miał swoje oczekiwania ale także potrafił dopasować swoje możliwości do oczekiwań Kandydatów i samego procesu. Bardzo dobra partnerska relacja zaowocowała jak najlepszym wynikiem końcowym.