O projekcie

Klient w związku z nagłym odejściem głównego DevOps’a w prowadzonych projektach dla kluczowych Klientów, pilnie potrzebował pozyskania pracownika na jego miejsce. Kandydat musiał mieć minimum kilkuletnie doświadczenie w określonych, dość wąskich technologiach, branży e-commerce a także być dostępnym praktycznie od zaraz.
Branżae-commerce
Czas trwania2 tygodnie
KlientMiędzynarodowa spółka technologiczna specjalizująca się w tworzeniu różnego rodzaju rozwiązań i narzędzi dla branży e-commerce.

Firma zatrudniająca ponad 150 osób, obsługująca największych Klientów z branży e-commerce na rynku europejskim.

Wyzwanie

Największym wyzwaniem było nie tyle pozyskanie Kandydata w określonej technologii co jego poziom seniority, wymagana dostępność i miejsce pracy – lokalnie w biurze.

  • W przypadku specyficznej technologii, konkurencja o doświadczonych kandydatów może być bardzo intensywna, co może utrudnić pozyskanie odpowiednich specjalistów.
  • Wymóg pracy lokalnie w biurze może ograniczyć pulę dostępnych kandydatów, zwłaszcza jeśli nie wszyscy potencjalni pracownicy mieszkają w bezpośrednim sąsiedztwie plus duże przyzwyczajenie w branży IT do pracy całkowicie zdalnej.
  • Oczekiwania dotyczące wynagrodzenia mogą być bardzo dużą zmienną, zwłaszcza jeśli Kandydaci zdają sobie sprawę z konkurencji na rynku.
  • Dostępność kandydata w dość szybkim trybie może być dużym wyzwaniem bowiem rzadko zdarza się sytuacja aby Kandydat chciał pozostawić obecny projekt także z dnia na dzień.

Proces

1. Przygotowanie do rozpoczęcia działań:

Na samym początku kluczowe było zdefiniowanie dokładnych wymagań dotyczących technologii, umiejętności oraz konkretnych zadań czy odpowiedzialności na danym stanowisku. Jakie były poszczególne etapy projektów które należało przejąć oraz w jakiej znajdowały się fazie. Na potrzeby tej konkretnej rekrutacji opracowana została także specjalna oferta dla Kandydatów, która mogłaby wskazać korzyści związane z firmą czy projektami. 

2. Search:

W początkowej fazie projektu uruchomiliśmy dwa kanały dotarcia do kandydatów o interesujących nas profilach i doświadczeniu – search wśród firm z branży e-commerce na lokalnym rynku oraz poszukiwania z wykorzystaniem platform i stron internetowych specjalizujących się w danej technologii lub branży, które pomogą wyszukać specjalistów z danego obszaru. Nieoceniony okazał się także system rekomendacji i poleceń wśród naszych dotychczasowych Kandydatów.

3. Rezultat:

W przeciągu niespełna tygodnia zaprezentowaliśmy Klientowi dwóch Kandydatów – jednego na poziomie Seniora oraz jednego dobrego, mocnego Mid’a. Klient po szybkiej weryfikacji otrzymanych raportów i CV bardzo dobrze ocenił Kandydatów i podjął decyzję o odbyciu spotkań rekrutacyjnych. 

4. Finalizacja rozmów:

W pierwszej kolejności odbyły się rozmowy wstępne weryfikujące doświadczenie i kompetencje miękkie. Obydwaj kandydaci zostali zaproszeni do drugiego etapu jakim była już rozmowa i zadanie techniczne. Pomimo dostępności Seniora praktycznie od zaraz to jednak Klient zdecydował się złożyć ofertę współpracy Kandydatowi z trochę mniejszym doświadczeniem i budżetem, na którego musiał poczekać około 2 tygodni. W ocenie Klienta ten Kandydat zdecydowanie lepiej wpisywał się osobowościowo w cały zespół i miał bardziej różnorodne doświadczenia. Szczęśliwie pracownik, który odchodził zgodził się na częściową pracę kilku godzin w tygodniu, w trakcie oczekiwania na Kandydata aby nie pozostawić projektów bez całkowitej opieki.

5. Alternatywne rozwiązania:

Alternatywą w przypadku gdyby Klient nie zdecydował się na zatrudnienie jednej z zarekomendowanych osób, kolejnym krokiem byłyby szersze wywiady a następnie rekomendacje osób, które po wstępnych weryfikacjach także spełniały oczekiwania Klienta jednak miały dłuższy okres wypowiedzenia. 

6. Rezultat:

Po procesie trwającym 2 tygodnie Klient zyskał pracownika, którego tak bardzo potrzebował od zaraz dzięki czemu nie zakłóciło to zbytnio stabilności projektów i wizerunku firmy u swoich Klientów. 

Wynik

Za sukces tej rekrutacji odpowiada kilka czynników: szybkość reakcji, dobre przygotowanie i zmapowanie rynku a także jego znajomość i zrozumienie poparte już doświadczeniami i relacjami. Niewątpliwym jednak czynnikiem w tym projekcie była także bardzo sprawna, otwarta i dobra komunikacja z Klientem, który nie tylko miał swoje oczekiwania ale także potrafił dopasować swoje możliwości do oczekiwań Kandydatów i samego procesu. Bardzo dobra partnerska relacja zaowocowała jak najlepszym wynikiem końcowym.