Profil Działalności: Firma posiadająca globalny zasięg, zatrudniająca w Polsce kilka tysięcy pracowników oraz specjalizująca się w obsłudze dużych klientów z sektora FMCG oraz Automotive.
Klient stanął w obliczu jednoczesnej utraty zarówno Regionalnego Dyrektora Sprzedaży oraz 2 jego najbardziej doświadczonych handlowców. Sytuacja była o tyle złożona, że był to jego kluczowy region a na dodatek zbliżał się 4 kwartał.
Ustalenie z klientem priorytetów oraz przebudowanie przyjętego dotychczas przez korporację procesu rekrutacji. W przypadku rozmów z kandydatami na RDS ograniczyliśmy ilość spotkań do 2 etapów po stronie klienta. Ustaliliśmy również, że wybrana osoba po podpisaniu umowy przedwstępnej oraz złożeniu wypowiedzenia zostanie zaangażowana w rozmowy z kandydatami na stanowisko PH zarekomendowanymi przez nas w międzyczasie i zweryfikowanymi przez wewnętrzny dział HR.
Wykorzystanie zbudowanego networku kontaktów w celu dotarcia do osób, które aktywnie nie poszukiwały nowych wyzwań. Realnie pod uwagę mogliśmy wziąć jedynie największe firmy z branży, które posiadają regionalne struktury sprzedaży i są osadzone przynajmniej w produkcie drogowym.
Przedstawienie po 2 tygodniowych poszukiwaniach 3 doświadczonych kandydatów wpisujących się w poszukiwany profil Regionalnego Dyrektora Sprzedaży.
Klient w przeciągu kolejnych 2 tygodni zweryfikował po swojej stronie przedstawionych mu kandydatów i osiągnął porozumienie z wybraną przez siebie osobą. Kiedy tylko podpisał umowę i złożył wypowiedzenie rozpoczęliśmy umawianie go z wyłonionymi przez nas i zaakceptowanymi przez wewnętrzny dział HR kandydatami na przedstawiciela handlowego. W przeciągu kolejnych 2 tygodni odbyły się spotkania z 5 kandydatami, z których 2 otrzymało i zaakceptowało przedstawioną im ofertę.
W przeciągu 6 tygodni od rozpoczęcia przez nas poszukiwań klient wybrał kandydatów pod brakujące wakaty w regionalnych strukturach sprzedaży.
Pomimo prowadzenia przez nas rekrutacji w trudnym okresie oraz przy dosyć wymagających oczekiwaniach co do doświadczenia kandydatów zdołaliśmy osiągnąć oczekiwany przez klienta rezultat. Nie byłoby to z jednej strony możliwe, gdyby nie posiadana przez nas wiedza na temat rynku konkurentów naszego klienta, ale z drugiej bez pewnych ustępstw, na które on sam również się zdecydował. Wybrany RDS posiadał 2 miesięczny okres wypowiedzenia więc za onboarding wybranych 2 handlowców musiał odpowiadać drugi z trzech Regionalnych Dyrektorów Sprzedaży.