O projekcie

Właścicielem większościowego pakietu udziałów w spółce naszego klienta został duży fundusz inwestycyjny, który w swoich działaniach skupia się m.in. na inwestowaniu w rosnące spółki technologiczne.
BranżaE-commerce
Czas trwania2 miesiące
KlientJeden z trzech największych sklepów internetowych z segmentu home decor.

Firma z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży online w Polsce oraz na kilkunastu europejskich rynkach. W sprzedaży wykorzystująca zarówno sklep internetowy, platformy marketplace oraz dropshipping.

 

Wyzwanie

Przedstawiciele funduszu inwestycyjnego po przeprowadzeniu audytu struktur organizacyjnych zdiagnozowali trzy obszary, które wymagały zbudowania nowych zespołów i zatrudnienia na ich czele doświadczonych managerów. Dotyczyło to obszaru SEO, Marketing Automation oraz Web Analytics.

  • Rekrutacje prowadzone po wejściu do spółki przez fundusz inwestycyjny są z natury trudniejsze (obawa kandydatów o stabilność zatrudnienia po zakończeniu finansowania i przygotowaniu do potencjalnej sprzedaży spółki)
  • Branża home decor nie jest na tyle atrakcyjnym segmentem rynku jak np. sektor fashion, który również regularnie poszukuje doświadczonych kandydatów
  • Konieczność wdrażania w spółce niezbędnych narzędzi (może być postrzegana zarówno jako atrakcyjne wyzwanie, ale jednocześnie ich brak może wpłynąć na gotowość do podjęcia rozmów)
  • Klient był wprawdzie zlokalizowany na terenie dużej aglomeracji, ale specyfika lokalnego rynku bardzo ograniczała liczbę potencjalnych doświadczonych kandydatów

Proces

1. Przygotowanie do rozpoczęcia działań:

Omówienie z klientem realnego planu jaki przyjął fundusz inwestycyjny. Wynikiem rozmowy było zbudowanie stabilnej perspektywy zatrudnienia wynikającej ze strategii jaka została przyjęta przez fundusz. 

2. Search:

Klienci w przypadku tego typu stanowisk w pierwszej kolejności są zainteresowani kandydatami pracującymi po stronie „klienta” a nie w agencji marketingowej, gdzie zwykle odpowiadają tylko za jakiś wycinek prac. Z racji na specyfikę lokalnego rynku uznaliśmy jednak wspólnie, że nie możemy się ograniczać. Stąd też w działaniach searchowych nastawiliśmy się zarówno na inne sklepy internetowe jak i na kandydatów z agencji. 

3. Efekt:

W przeciągu 4 tygodni od jednoczesnego rozpoczęcia poszukiwań na te 3 stanowiska przedstawiliśmy kompletne shortlisty doświadczonych kandydatów. 

4. Finalizacja rozmów:

Po niecałych 8 tygodniach od rozpoczęcia poszukiwań zabezpieczyliśmy klientowi 3 nowe kluczowe stanowiska oraz rozpoczęliśmy poszukiwania specjalistów do nowo powstałych działów.

5. Rezultat:

Po około 4 tygodniach poszukiwań i kolejnym miesiącu trwania rozmów udało się złożyć ofertę osobie, która spełniła oczekiwania odnośnie potrzebnych kompetencji i doświadczenia. Po wielu rozmowach w celu przekonania kandydata do oferty oraz negocjowaniu z Klientem warunków umowy, ostatecznie przyjął propozycję i po 3-miesięcznym okresie wypowiedzenia rozpoczął pracę na oferowanym stanowisku.

Wynik

W szybkim czasie nasz klient miał wybranych kandydatów, których dołączenie do spółki miało umożliwić mu jeszcze bardziej dynamiczny rozwój i umocnienie swojej pozycji w segmencie home decor. Na wspólny sukces z pewnością duży wpływ miało zaufanie jakim zostaliśmy obdarzeni w zakresie oceny możliwości rynkowych jakie dawała lokalizacja klienta oraz kierunków jakie przyjęliśmy w poszukiwaniach.