Profil działalności klienta: Firma z branży fashion zatrudniająca obecnie kilka tysięcy pracowników w kilku biurach w Polsce.
Dynamiczny rozwój sprzedaży spowodował konieczność szybkiego rozbudowywania struktur firmy. Centrala klienta znajdowała się poza zasięgiem umożliwiającym codzienny dojazd pracownikom z dużych aglomeracji, które potencjalnie mogły być źródłem wartościowych kandydatów.
Tak duży projekt wymagał zbudowania – zarówno po stronie klienta jak i naszej – zespołów projektowych, które w trakcie cyklicznych spotkań przekazywały sobie wzajemny feedback. Służyły one omawianiu postępów w ramach bieżących rekrutacji jak i wprowadzaniu nas w nowe potrzeby organizacji. Nieocenioną wartością tych spotkań był udział osób technicznych, które już na samym początku rekrutacji pomagały nam przygotować się do weryfikacji kluczowych wymagań w zakresie doświadczenia i umiejętności kandydatów.
W związku z tym, że branża e-commerce przeżywała w tamtym okresie bardzo dynamiczny rozwój, przygotowanie się do rekrutacji wymagało przeprowadzenia dogłębnego market mappingu. Jednym z kluczowych źródeł informacji na temat potencjalnych firm, w których mogliśmy szukać wartościowych kandydatów były wszystkie zestawienia i raporty branżowe pokazujące kluczowych graczy oraz inne dynamicznie rozwijające się spółki z branży. Niezbędnym elementem przed rozpoczęciem poszukiwań było również wypracowanie z klientem oferty dla kandydatów będącej zarówno atrakcyjną perspektywą rozwoju, ale jednocześnie motywującym finansowo argumentem zachęcającym do rozważenia zmiany. Istotnym jego elementem był z pewnością bardzo ciekawy pakiet relokacyjny.
W przeciągu 12 miesięcy trwania projektu zdołaliśmy pozyskać szefów i członków zespołów odpowiedzialnych m.in. za takie obszary jak SEO i SEM, afiliację, CRM, Marketing Automation, Social Media oraz Customer Experiance. W trakcie trwania projektu zaszła również potrzeba zatrudnienia nowego Dyrektora E-commerce a w chwili wejścia firmy w omnichanell zatrudniliśmy również Dyrektora Marketingu odpowiedzialnego za kanał offline.
Pomimo dużej czasowej presji oraz niesprzyjających warunków rynkowych nasz zespół skutecznie wsparł klienta w obsadzeniu kluczowych stanowisk oraz pomógł w rozwoju poszczególnych zespołów. Nie byłoby to możliwe gdyby zarząd klienta nie był gotowy brać pod uwagę naszych rekomendacji co do sposobu prowadzenia rekrutacji, kształtu ofert przygotowywanych dla kandydatów oraz konieczności dynamicznego dopasowywania się do zmieniającej się sytuacji na rynku kandydatów.