Profil Działalności: Firma z wieloletnią tradycją o zasięgu globalnym zatrudniająca ponad 15 000 osób, rozwijająca i produkująca rozwiązania przesyłu mocy i urządzeń hydrauliki siłowej.
Stanowisko pracy było zaplanowane w Luksemburgu – głównej europejskiej siedzibie firmy. Rola wymagała od kandydata dużego doświadczenia w przemyśle, jednak Luksemburg nie słynie z firm z tego typu branży, co wymagało rozszerzenia poszukiwań na całą Europę i ewentualnej relokacji odpowiedniego kandydata. Rekrutacja po stronie klienta była prowadzona przez Global Product Line, Managerkę, która pracowała w siedzibie głównej firmy w Stanach Zjednoczonych, w związku z tym jej wiedza na temat rynku europejskiego była ograniczona.
Spotkanie online z klientem, przeanalizowanie opisu roli, wyróżnienie najważniejszych aspektów, które musiały być wzięte pod uwagę. Rozpoznanie aktualnej sytuacji w zespole oraz tego kogo realnie i dlaczego realnie potrzebują. Ustalenie dalszej komunikacji w projekcie, terminów, wzajemnych zobowiązań.
W tym wypadku cotygodniowe spotkania z klientem, aby relacjonować postępy,
po pierwszych dniach searchu dostarczenie wstępnych profili, swoistych papierków lakmusowych, aby dookreślić czy rozumiemy stanowisko tak samo. Bardziej szczegółowe planowanie i dookreślanie wpływa na zaoszczędzenie czasu w dalszych etapach projektu i zapewnienie, że podążamy w odpowiednim kierunku.
Szeroki search na portalach społecznościowych wykorzystujący słowa kluczowe, nazwy stanowisk, firmy o podobnym profilu, przeglądanie informacji branżowych i zapoznanie się z samym produktem, aby zapewnić wysoką jakość rozmów z potencjalnymi kandydatami.
Przedstawienie po 1 tygodniu poszukiwań wstępnych profili, po ustaleniu dodatkowych informacji i dalszych 2 tygodniach poszukiwań dostarczenie 2 bardzo doświadczonych kandydatów, po kolejnym tygodniu następnych 2.
Klient dobrze ocenił doświadczenie i profil 3 z 4 przedstawionych kandydatur. Ta trójka została wytypowana do wzięcia udziału w rozmowach, najpierw zdalnych, a poźniej twarzą w twarz.
Rozważenie innej gamy produktów, w których kandydat mógłby mieć doświadczenie, zmniejszenie wymagań co do lat doświadczenia, rozważenie zatrudnienia w innej europejskiej lokalizacji firmy.
Łącznie klient otrzymał rekomendacje 4 kandydatów na przestrzeni 5 tygodni z różnych lokalizacji.
Ostatecznie została złożona propozycja kandydatowi z Belgii, który zdecydował się na dojazdy.
Dzięki dogłębnemu zrozumieniu profilu i otwartej komunikacji z klientem zostały przedstawione kandydatury, które spełniły oczekiwania, pomimo wąskich wymagań. Lata doświadczenia rekrutacyjnego pozyskiwanego w agencjach, jak również w branży automotive i produkcyjnej, owocują znajomością procesów i realiów wymagań tak, aby zapewnić najlepsze rezult