Globalny lider produkcyjny zatrudniający ponad 4500 pracowników w ok. 40 lokalizacjach na całym świecie, dostarczający innowacyjne, zaawansowane technologicznie rozwiązania.
Głównym wyzwaniem było znalezienie odpowiadającego wysokim wymaganiom kandydata, o poziomie kompetencji, który sprostałby wyzwaniom stawianym przez firmę, jednocześnie mając bardzo ograniczone pole do poszukiwań. Wcześniejsze poszukiwania trwające kilka miesięcy i próby podejmowane przez inne agencje rekrutacyjne nie przyniosły oczekiwanego rezultatu – przedstawiono niewielu kandydatów chętnych do udziału w rekrutacji, a prezentowane osoby nie posiadały wystarczającego doświadczenia i wiedzy, aby odnaleźć się w realiach pracy w tak zaawansowanym technologicznie środowisku.
Wspólna analiza dotychczasowych działań Klienta oraz współpracy z innymi agencjami. Decyzja Klienta o zakończeniu z nimi współpracy w zakresie tego projektu, aby pozostawić nam pole do działań. Dokładne zdefiniowanie kompetencji niezbędnych do pracy na tym stanowisku. Opracowanie listy firm o podobnym profilu, z których Klient widzi kandydatów jako odpowiednio doświadczonych. Dla ułatwienia pracy i zaprzestania kontaktu z kandydatami, którzy byli już przedstawiani Klientowi w procesie, zaproponowaliśmy tworzenie baz kandydatów, których widzimy jako dopasowanych i ich weryfikacja przez Klienta jeszcze przed pierwszym kontaktem.
Przegląd pobliskich konkurencyjnych firm pod kątem kandydatów z pokrewnych stanowisk o ponad 5-letnim doświadczeniu w obszarze Inżynierii Procesu. Sporządzanie list kandydatów o odpowiednim doświadczeniu i przesyłanie ich do Klienta celem weryfikacji. Kontaktowanie wyłącznie nieznanych Klientowi kandydatów i prowadzenie rozmów z zainteresowanymi osobami, o oczekiwaniach finansowych mieszczących się w budżecie.
Poszukiwania kandydatów wymagały złożonych działań ze względu na konieczność weryfikacji list proponowanych osób, przed pierwszym kontaktem z danym kandydatem. Po ok. 2 tygodniach zaowocowało to przedstawieniem pierwszego wpasowanego w profil kandydata, który został zaproszony do dalszych rozmów ze strony Klienta. Niestety ostatecznie kandydat z przyczyn prywatnych zrezygnował z dalszego udziału w procesie, więc kontynuowaliśmy poszukiwania. Po kolejnych 2 tygodniach udało się znaleźć kolejną odpowiednią osobę, chętną do podjęcia rozmów, co zaowocowało rekomendacją i również zaproszeniem kandydata na kolejny etap rekrutacji.
Przedstawiony w drugiej kolejności kandydat był osobą z 20-letnim doświadczeniem, opartym o pracę w jednej firmie w obszarze Inżynierii. Po 2 rozmowach z naszej strony oraz 3 etapach rekrutacji u Klienta, upewniono się, że jest odpowiednią osobą na to stanowisko i złożono mu ofertę. Decyzja nie była jednak łatwa dla kandydata po tak wielu latach i przywiązaniu do pracodawcy, więc wiązała się z wieloma dodatkowymi rozmowami zarówno z naszej strony jak i ze strony Klienta, aby przekonać go, że zmiana będzie dla niego dobrym i potrzebnym już kolejnym krokiem w karierze. Konieczne było wynegocjowanie z Klientem wydłużenia czasu dla kandydata na podjęcie decyzji oraz zaproponowanie mu korzystniejszych warunków umowy, aby czuł większe zapewnienie o stabilizacji i mniejsze ryzyko związane ze zmianą pracy. Wiązało się to z wykorzystaniem zarówno odpowiedniego podejścia do kandydata, wskazywaniem jego mocnych stron, przekonywaniem o możliwościach i perspektywach, ale także z użyciem negocjacji, które pozwoliły na zmodyfikowanie złożonej mu propozycji zatrudnienia ze strony Klienta.
Po około 4 tygodniach poszukiwań i kolejnym miesiącu trwania rozmów udało się złożyć ofertę osobie, która spełniła oczekiwania odnośnie potrzebnych kompetencji i doświadczenia. Po wielu rozmowach w celu przekonania kandydata do oferty oraz negocjowaniu z Klientem warunków umowy, ostatecznie przyjął propozycję i po 3-miesięcznym okresie wypowiedzenia rozpoczął pracę na oferowanym stanowisku.
W tak wymagającym procesie rekrutacji, przy trudnościach w wielu aspektach: finansowym, lokalizacyjnym, kompetencyjnym i polu do poszukiwań znacznie zawężonym przez wcześniejsze kilkumiesięczne działania Klienta oraz innych agencji, ostatecznie z sukcesem doprowadziliśmy do zatrudnienia bardzo dobrego kandydata. Wymagało to wykorzystania nie tylko znajomości rynku, wymagań branży, ale także wysokich umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych. Proces okazał się dużym sukcesem dla Klienta, ale również dla kandydata, który wychodząc ze strefy komfortu, otrzymał szansę wejścia w bardziej rozwojową rolę w firmie, która da mu poczucie, że jest bardzo istotnym członkiem zespołu, a jego praca ma ogromną wartość.